Cu ocazia aniversării a 75-a a Universității de Stat din Moldova, absolventa Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Ludmila Gurău, trainer în comunicare și managing partner la compania de consultanță în comunicarea strategică „QUBO Communication”, a oferit un interviu despre cariera sa în acest domeniu.

Galina Stavilă: Cum ați ales să studiați comunicarea? De unde a început acest drum?

Ludmila Gurău: De când eram mică îmi plăcea să scriu, să fac scenarii și să creez concepte pentru manifestațiile școlare, dar și să scriu poezii. Pe atunci, în Republica Moldova domeniul comunicării era necunoscut și neexplorat încă. Îmi doream să profesez jurnalismul. Ajunsă la facultate am aflat despre specializarea „Comunicare publică” și am decis instant că anume comunicarea este ceea ce voi face în continuare.

G.S.: Ce impact au avut cursurile, dar și profesorii asupra carierei Dumneavoastră? 

LG.: Cel mai mult sunt recunoscătoare Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității de Stat din Moldova pentru că acolo am descoperit domeniul comunicării, iar profesorilor – pentru dragostea pentru comunicare, implantată în sufletul meu. 

Profesorii au avut un impact deosebit prin abordarea lor, adică prin încrederea și libertatea oferită pe toată durata studenției, fapt ce mă face să consider că acea perioadă a fost una dintre cele mai frumoase din viața mea. 

G.S.: Care sunt elementele cheie ale unui proiect sau campanii de comunicare de succes?

LG.: Orice campanie de succes are la bază cercetarea. Fără date, fără a cunoaște specificul domeniului de activitate al clientului, fără a cunoaște profilul clienților săi, fără a urmări și aplica tendințele mereu schimbătoare în domeniul comunicării, nicio campanie de comunicare nu va fi de succes. 

G.S.: Care este cel mai frumos lucru în activitatea Dumneavoastră?

LG.: Libertatea de gândire, de exprimare și de acțiune; dinamismul și diversitatea mare de proiecte. Este, probabil, unicul domeniu care nu te lasă să te plictisești niciodată. 

G.S.: Ce le-ați recomanda celor care sunt la început de drum în cariera de comunicator ca să ajungă să aibă succes în acest domeniu?

LG.: Viitorilor profesioniști, dar și celor care vor învață meserie la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității de Stat din Moldova le recomand să fie îndrăzneți, curajoși, să genereze idei creative și să iasă zilnic din zona de confort. Dar, în primul rând, să fie curioși, să-și pună întrebări la fiecare etapă de creare și implementare a unei campanii de comunicare. Și să urmărească trendurile mereu schimbătoare ale acestui domeniu extrem de dinamic. Iar pentru a avea succes în domeniul comunicării, trebuie pur și simplu să fii îndrăgostit de el, să trăiești și să respiri cu el.

G.S.: Vă mulțumim pentru interviul acordat. Vă dorim mult succes în continuare!

Interviul a fost realizat de Galina Stavilă, studentă în anul II la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comuncării.

Universitatea de Stat din Moldova 2022 © All Rights Reserved